Sunday, July 25, 2010

Ekozben Amerikaban...

Ujabb het telt el. Rengeteg dolgot kene belesuritenem nehany sorba. Bar irni lett volna tobbet is idom, nem tudtam olvashato formaba onteni mindazt ami tortent. Azt hiszem most fogtam fel igazan hogy rengeteg a valtozas, korulottem es egy kicsit bennem is.

Az emberek viszont nem valtoznak, masodjara New York egeszen Londont jutatta eszembe. Valahogy megvan a nagyvarosoknak az a mindennel osszeteveszthetetlen atmoszferaja. Sot szerintem nagyvaros szag is van, legalabbis tobbszor eszembejutottak mas nagyvarosok. Bar meg csak Petiekkel jarkaltunk mar erzem hogy egesz otthonosan fogok mozogni New Yorkban, ki is neztem mar nehany helyet hogy merre hova, erzem tetszeni fog itt. Mindenesetre azert mindig jo visszaterni egy csendes helyre ahol nincs nyuzsges. Shelton pontosan ilyen, az a tipikus kisvaros amiben soha nem tortenik semmi. Az emberek viszonylag kedvesek, bar eleg hamar ra kellett jonni hogy a 32 fogas vigyor alapkellek mindenkinel, tokmindegy oszinte vagy sem. Ez az elejen egy kicsit zavaro volt foleg mert at is ragad az emberre, aztan mikor eloszor eszrevettem hogy teljesen ok nelkul vigyorgok arra akire tulajdonkepp haragudnom kene, egy kicsit elgondolkoztam. Azota probalom visszafogni magam es csak akkor mosolyogni ha tenyleg oszintenek erzem. Higyjetek el nem is olyan egyszeru.

Persze ennel fontosabb dolgok is foglalkoztatnak. A tarsadalombiztositasi szam kerdes meg mindig nem megoldott ugyhogy a jogsi, bankkartya, auto, alberlet kerdes meg mindig tisztazatlan. Egyelore varok hogy minel hamarabb megoldodjon minden. A munkahelyen semmi valtozas, minden megy a regi kerekvagasban. Bar mindenki szeret maniakusan sokat dolgozni a hely egesz emberlepteku es szeretheto. Meg a kis boxomat is kezdem megszokni most hogy kezdem belakni. Tulajdonkepp mindenem megvan nem panaszkodom.

A majdani koltozest Bridgeportba terveztem, elvileg egesz jo a buszkozlekedes az irodaig meg a varoson belul is. Viszont a hotel egyik asszisztense is sziven viseli a sorsomat, meg is szerezte az egyik foberlo szamat Sheltonban aki az irodatol kb. 200 meterre ad ki lakast. Holnap felhivom es lehet meg is latogatom, meglatjuk mit ajanl mennyi penzert. Helyes kis piros teglaepuletek egy nagyszeru fuves, erdos terulet mellett. Ha lenne egy biciklim el is lennek itt teljesen telig ha be tudnek rendesen jarni New Yorkba. Persze csak amig nincs auto es jogositvany. Az eleg kemeny menet lesz, de majd foglalkozok vele ha odaertem.

Petiek ismet felajanlottak egy helyet a holdjaroban es szombaton is lementunk New Yorkba, megneztuk az Empire State buildinget es a New York Aquariumot. Az Empire State building lelegzetelallito, olyan mintha az ember egy makettet nezne fentrol csak ez mozog is, szuper, teljesen felvillanyozott! Aztan egy jo hosszu metrozas Brooklynon keresztul Coney Island-re az akvariumig. Hat egymillio fok de egesz jol birtuk. A metrorol leszallva egy vidampark mellett vitt az utunk egy kis hidon, azt hiszem eletemben eloszor lattam igazi hullamvasutat, amin sivitanak a gyerekek(: Par lepes gyaloglas a strandon (ide 100% hogy visszajovok) aztan el is ertuk az akvariumot (ide nem 100% hogy visszajovok). Kicsit fura ezt mondani de par honapja neztuk meg Nyiregyhazan a zold piramist, ahol ugyan meduzak es oroszlanfoka show nem volt (ritmikus sportgimnasztika zenere integeto oroszalnfokaval... es tenyleg!) azt valahogy megis jobban elveztem. Rengeteg kisgyerek, uvegen doromboles, gyereksiras, szemet... nem mondom hogy nem voltak szep dolgok de latjatok nem azok jutottak eloszor eszembe. Kiveve persze a meduzakat, meg volt egy elgyotort polip is, hat o se mutatta meg magat de azert kedvesen szuszogott nekunk egy kicsit. Meg kell mondjam azert nagyon sajnaltam ezeket a bezart allatokat, hihetetlen torturat kell nap mint nap vegigcsinalniuk.

Az allatok utan a jegyarban foglaltatott egy 4D-s, azaz 4 dimenzios mozi is. Amire ugyan varni kellett par oracskat a tuzo napon de az elmeny minden varakozast felulmult. Bar a hisztis kislany es elso latasra katonai iskolaban nevelkedett anyuka elenk furakodott a sorban - hiszen ok egy oraja varnak es a kislany elore akar ulni - a jegyelado fiu lelemenyesen megoldotta az ugyet, szettarva kezet hapogott egy kicsit es latszott h nagyon zavarba van.
Mikor meguntam at is masztam a soron es leultem, sot meg egy pot 3d szemuveget is kaptam ami ugyan kisebb volt mint a tobbieke de mar annyira vartam a 4d-t hogy nem is zavart. 9 percnyi tomeny elmeny vart minket, rankspriccelo vizzel, buborekokkal, meg egyszer hatba is bokott valami, egy darabig azt hittem az a kisgyerek rugdos aki kint egy fat terrorizalt aztan a szuleit akarta lelocsolni a slaggal, de nem, Peti (az ifjabbik) is erezte ugyhogy megnyugdtam, ez is a 4D.

Visszolvasva kicsit ironikusnak tunik az egesz, pedig tenyleg nagyon elveztem csak neha mar kinlodtunk azert a melegtol (: Mikor vege lett hazametroztunk-vonatoztunk-autoztunk. Az utobbiban be is aludtam, tiszta turnebusz erzesem volt csak Gyula valla hianyzott, meg Lacika halalhorgesei. hehe (:

Az utobbi het arra is raebresztett hogy nekem vannak a vilagon a legszuperebb szuleim akiknek allati sokat koszonhetek. Senki nem lennek ha ok nincsenek. Testverekrol, unokatesokrol es nagybatyakrol pedig ne is beszeljunk mert egesz elerzekenyulok. De tenyleg, koszi hogy ti vagytok a csaladom.

3 comments:

  1. "Egyelore varok hogy minel hamarabb megoldodjon minden."
    Ez a kedvenc mondatom :)

    ReplyDelete
  2. ugy ertettem nem tudok mit csinalni varom hogy forogjanak a burokracia kerekei, ma kiderult hogy beakadtak, nem kicsit es ismet szem es fultanuja lehettem a messze foldon hires amerikai intelligencianak. Bovebben kesobb

    ReplyDelete
  3. Tudom, hogy értetted, viszont környezetéből kiragadva a mondat zsengiális.

    ReplyDelete